Novinky

čtvrtek 16. června 2011

Představení mapy - Last Refuge 1.3

Dnes si posvítíme na jednu novou mapu, která nese název Last Refuge a je obsažena v mappoolu slavného, každou sobotu se konajícího Zotac cupu.


Mapa je malá (velikost tiny), což naznačuje, že je pro dva hráče. Startovní pozice jsou v levém dolním rohu a pravém horním rohu a jak můžeme vidět, obě půlky mapy jsou téměř identické, co se týče budov a terénu (tento "mirror efekt" je v mapách samozřejmě běžná věc). Creepy jsou obecně poměrně tuhé, hlavně co se týče klíčových budov. Pojďme se podívat na seznam staveb nalézajících se na tomto bojišti:

  • 2x startovní pozice (levý dolní roh a pravý horní roh)
  • 4x expanze
  • 2x mercenary camp
  • 2x goblin laboratory
  • 2x goblin merchant
  • 1x tavern
Tento seznam naznačuje, že mapa obsahuje téměř všechny možnosti, které hra nabízí (snad kromě marketplace a fontány, ta ale často způsobuje nevyváženost). V kombinaci s malou velikostí pak tyto skutečnosti zajišťují velice akční hry.

Nyní se pokusím vyvést závěry pro jednotlivé rasy vyplývající z designu této mapy:

Human

  • krátká vzdálenost samozřejmě velmi fandí towerrushování (vs orc/elf)
  • těžší creepy je možné zabít pomocí milice (na začátku hlavně goblin laboratory před bází je snadný cíl)
  • rychlá expanze je také možná strategie, ale pozor na otevřené prostranství - existuje několik přistupových cest, kudy může nepřítel přijít
  • ubráněná expanze může dobře sloužit jako záchytný bod, ze kterého povedou další útoky
Night Elf

  • creepování těžkých creepů na začátku hry pomocí AoW zde funguje stejně dobře, jako všude jinde
  • existence taverny zaručuje všechny potřebné hrdiny, které elf využívá (hlavně panda, naga, dr)
  • je vhodné brzo vycreepovat mercenary camp pro pozdější využití
  • expanze se může postavit kousek dál a po vycreepování ke gold minu dojít (vhodné během tlačení nepřítele)
  • pozor na rushování ostatních ras, na takto malé mapě se dají očekávat strategie jako towerrush, double crypt ghouls či rychlé pushe s bm a grunty
Undead

  • dle mého názoru velmi dobrá mapa pro tuto rasu, výcházející z možnosti být velmi agresivní, lze například:
    • tlačit humanskou expanzi z několika stran
    • rushnout elfa pomocí ghouls ze dvou crypt
    • zaútočit na orka na začátku t2 s dk, lich (frost armor), 6-8 fiends
    • creepjackovat orka, který má na této mapě zpočátku omezené možnosti creepování (lze využít i shades pro scouting)
  • a efektivně creepovat téměř jakýkoliv camp pomocí koster, coil healování a statues
Orc

  • dle mého názoru poměrně těžká mapa pro orka (bez zaujatosti :D)
  • mnoho těžkých creepů, na které si ork na začátku hry nemůže troufnout (ostatní rasy mají lepší a efektivnější možnosti creepování, orkovi to trvá déle a poté ještě musí platit za léčení)
  • nejlepší řešení je asi vycreepovat přijatelné creepy a poté uplatnit agresi na nepřítele, dokud ork nedisponuje větší a schopnější armádou
  • velký pozor na creepjacky - ork často prodává portal a pokud u sebe nemá alespoň speed scroll, může nastat velký problém (zvlášť pokud mají creepy ensnare abilitu)
  • také je třeba dát pozor na towerrushe různých typů (nutnost scoutovat a řádně se připravit!):
    • fast human towerrush s Firelordem
    • normalní varianta v t2 - o něco lehčí na odražení
    • schované ancient protectory při hraní vs elf
Některé aspekty mapy na obrázcích:

Přirozené expanze mají mnoho přístupových cest (oranžová), další dvě pouze jednu (červená), ale zase o mnoho těžší creepy.

Rush vzdálenosti na této mapě jsou velmi malé, využijte toho!

Problematika orc creepování ukázaná na polovině mapy. Červeně jsou pro začátek hry těžké creepy a zeleně jsou creepy lehké. Za ty je ale méně zkušeností a horší předměty. Často také obsahují poison nebo ensnare.

Jak to tedy shrnout? Mapa je stvořena pro akční hry. Vypadá to, že je velmi dobrá pro undeady, spíše špatná pro orky a tak uprostřed pro elfy a humany (podle toho, jak využijí svoje výhody). Tím samozřejmě není nic předem dáno, jedná se pouze o hrubou analýzu z mého pohledu a klidně můžete nesouhlasit. Jedna věc je však jistá - nedostatečně se měnící mapy byly jedním z důvodů, proč warcraft postupně upadal. Proto bych řekl, že každá nová mapa je zdravá věc pro tuto hru. A jak si tuto mapu zahrát? Ve zdrojích je odkaz na stáhnutí společně se mnou vytvořeným replaypackem, který obsahuje 10 her na Last Refuge. Klidně ji tedy vyzkoušejte a podělte se o svoje dojmy, možností je mnoho - Battle.net, Garena, samotný Zotac cup a časem by se třeba mohla objevit i v nějakém w3cz touru, kdo ví. :)

Zdroje:
Odkaz na mapu (stáhnete kliknutím na název "Last Refuge"): Zotac
Odkaz na replaypack: LPošta
Odkaz na w3cz (zahrajte si turnaj!): w3cz

NumberFiveAlive

3 komentáře:

  1. Moc pekne napsany, totalne rozebrana mapa. GJ ! Cejen

    OdpovědětVymazat
  2. Hm ta mapa vypadá zajímavě škoda že si jí asi nikdy nezahraju :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jinak Cejenova mamka to samozdřejmě vychytala.. :D

    OdpovědětVymazat